El volcà de la Banya de Boc
Excursió al volcà de la Banya de Boc en la bonica i agradable vall de Llémena. Ruta molt senzilla perfectament apte per fer amb nens, 7,8 kms amb un desnivell de 240m.

Sortida des de Llorà, on s'arriba des de Girona per la carretera GI-531 en direcció a Sant Martí de Llémena. Cap al km 13, arrivem a Llorà, podem deixar el cotxe al costat del parc infantil.
Agafem direcció sud-oest cap al veïnat de Sant Medir (senyalitzat), travessem el torrent de l'Estrader per un petit pont, i seguim el camí sense asfaltar, sempre en línia recta, sense fer cas d'altres desviacions, i fins a Sant Medir.

Cal tornar al camí anterior; la ruta continua cap a l'oest i conflueix amb un camí més ample on cal tombar cap a l'esquerra senyalitzada cap al Pla de Sant Joan. Es passa per l'aparcament d'una casa que es deixa a la dreta, se segueix la línia elèctrica i un vell camí de pedres, poc marcat i en pujada.

Després de mitja hora el camí s'ajunta amb la carretera GI-531 que hem de travessar per continuar per l'esquerra de l'enquitranat i tombar a la dreta pel primer trencall. La pista te un senyal indicador que ens guia cap al volcà. Després s'ignora el camí de la dreta seguint per l'esquerra per arribar a la desviació que, també a mà esquerra, porta a l'ermita de Sant Joan (km 2,7). Es torna al camí i cap al km 3,22 s'ha de virar a la dreta pel camí ascendent i passar una corba pronunciada i l'accés a can Noguer per continuar pel camí que puja i voreja un gredar.
Poc abans d'una hora hi ha una altra corba pronunciada, on s'ha de tombar cap a la dreta i abandonar el camí que segueix recte.

Uns 430 m després es travessa un altre camí i se segueix recte. En acabar la pujada cal seguir recte per travessar uns camps de conreu, entre els quals hi ha la boca del volcà de la Banya de Boc (km 4,98). El cràter mesura 1300 per 860 mts i te una fondaria de 100mts.

Al cap de 120 m, es troba un encreuament de camins al cim del turonet. Aquí s'ha de seguir recte, cap a l'est, pel camí més evident per, de seguida (100 m després), començar el descens a l'esquerra ignorant la desviació de la dreta que hi ha pocs metres després.Se segueix la pista principal en direcció sud-est i es passen dues sortides a l'esquerra que s'han d'ignorar.

La resta de l'itinerari fins al punt inicial de Llorà se segueix pel mateix camí.

Si es vol fer més curta es pot sortir des de el Pla de Sant Joan.

Itinerari

Fes la teva valoració:

Usuari:
Contrasenya:

Per enviar una valoració cal que informis el teu nom d'accés i contrasenya. Si no disposes del codi d'identificació, pots obtenir-lo amb l'opció Demana Usuari.