L'estany de Llebreta
Aquesta ruta s'inicia a l'últim punt de control del PARC NACIONAL D'AIGUASTORTES, on es pot deixar el cotxe a l'aparcament habilitat, i sortir des d'allà mateix a peu seguint les marques de color groc.

Per arribar-hi des del Pont de Suert, cal anar cap al N per la carretera N-230 i agafar-ne a la dreta la L-500 en direcció a Caldes de Boí. Al voltant del punt quilomètric 17, hi ha una bifurcació: a mà dreta, per la L-501, s'arriba al poble de Boí, on hi ha la Casa del Parc Nacional, centre d'informació obert de dilluns a diumenge durant tot l'any, així com el servei de taxis 4 x 4 que pugen cap al Parc; a l'esquerra, la carretera continua en direcció a Caldes. Poc abans, hi ha el desviament per agafar la pista que ens porta al punt de control del Parc.

Deixem la pista cimentada i agafem un corriol que puja, deixant el riu Sant Nicolau a la nostra esquerra. El camí fa algunes pujades i baixades, sempre per dins del bosc. Després de mitja hora d'haver començat a caminar, es travessa el riu per un pont (palanca del Pei; km 1,80, 1.490 m) per continuar remuntant pel seu marge dret, a la solana. Poc després, i sempre seguint els senyals, es creua la pista cimentada, més endavant s'arriba a la borda d'en Casós i, en uns tres quarts d'hora, es passa vora la borda d'en Gaspar (km 2,72, 1.581 m). Quan es porta 1 h, se surt a un rierol i es continua sempre seguint les marques grogues.

A l'hora i 5 min aprox, es troba una altra borda i l'ermita de Sant Nicolau (km 3,50, 1.659 m). En aquest punt, cal seguir en direcció E pel camí que porta, de baixada i fent dos revolts, cap a l'estany de la Llebreta (1.620 m) i que més tard esdevé una àmplia pista a l'entorn de l'estany.

Cap al fons del mateix, hi ha un trencant que surt de la pista cimentada, que, a mà dreta, ens condueix a un espectacular prat on descansar, i on els nens poden jugar.
L'estany és espectacular amb aquest color verdós que li dona el reflex de les muntanyes que l'envolten. Una meravella situada a quasi 2000 mts d'alçada.

Per tornar cal girar a la dreta (SO) canviant de direcció i seguir per la seva riba occidental passant pel costat del xalet de l'Andorrà. En acabar-se l'estany, a la seva sortida aïgues avall, es deixa de nou la pista cimentada (km 4,94, 1620 m), es travessa el riu i es fa una petita pujada de 25 m de desnivell fins a un petit planell (km 5,14, 1.645 m). Després es descendeix per la riba esquerra del riu fins a retrobar la palanca del Pei (km 6,51, 1.490 m), des d'on es desfà el camí de l'anada.

Una vegada a l'estany també es pot tornar pel mateix camí per un hem vingut, i si amenaça pluja podem tirar per la pista cimentada fins a l'encreuament amb el camí fins al mateix aparcament. És el camí més ràpid.

Distància: 8.32 km
Desnivell: + 320 metres

Itinerari
Més informació

Suggeriments:
Evitar fer-la a l'hivern si no volem trobar neu.

Enllaços:
Gencat

Valoracions:
No hi ha valoracions.

Fes la teva valoració:

Usuari:
Contrasenya:

Per enviar una valoració cal que informis el teu nom d'accés i contrasenya. Si no disposes del codi d'identificació, pots obtenir-lo amb l'opció Demana Usuari.