Cap Roig: les platges i el jardí botànic
La ruta comença a Calella de Palafrugell. Per arribar-hi des de la Bisbal d'Empordà, es pren cap a llevant (SE) la carretera C-66 i, a Palafrugell, la GIV-6546 i GIP-6543 fins al poble. Se surt de les Voltes, davant del Port Bo, pel carrer d'en Calau en direcció S. En accedir al passeig que baixa per sobre de la petita platja de Port Pelegrí, es puja per les escales del carrer dels Canyers i, quasi al final, es gira a mà esquerra per un camí cimentat que fa de mirador.

Tot seguit, i als 5 min de trajecte, cal baixar per les escales del primer tram del camí de ronda a sota del jardí de l'hotel Sant Roc. Se segueixen a migdia les marques blanques i vermelles del GR 92 (sender de Gran Recorregut). S'albira una àmplia panoràmica de la costa.

Després de 13 min, es fa cap a una pista asfaltada i de seguida es descendeix per les escales que voregen el litoral. La ruta discorre per graons, trams de camí i alguns túnels. A la mitja hora, s'arriba a la platja del Golfet i davant s'observa el sector meridional del cap Roig, cobert per un espès bosc. No s'arriba a davallar al Golfet: cal agafar el camí de la dreta que puja.

Més endavant, als 35 min, es topa amb un indicador d'un tram asfaltat de la urbanització. Es continua pel carrer, després es pugen les escales i es tomba a mà esquerra.

Als tres quarts d'hora, apareix una cruïlla senyalitzada pel GR 92. Cal girar a l'esquerra, sense seguir el GR, i remuntar per un carrer asfaltat.

Transcorreguts 53 min de recorregut, s'accedeix a una esplanada, emprada com a aparcament, on es troben el jardí botànic i el castell de Cap Roig, construïts als anys 20 (km 2,31, 100 m). Dins del jardí, hi ha miradors des d'on es veuen les illes Formigues i el paisatge costaner fins al cap de Sant Sebastià. Per tornar es desfà el camí.

Distància: 4.62 km

Fes la teva valoració:

Usuari:
Contrasenya:

Per enviar una valoració cal que informis el teu nom d'accés i contrasenya. Si no disposes del codi d'identificació, pots obtenir-lo amb l'opció Demana Usuari.