De Vilanova d'Escornalbou a les Ermites
Excursió de curt recorregut que, des del poblet de Vilanova d'Escornalbou, ens durà a les ermites de la Mare de Déu de la Roca i de Sant Ramon de Mont-roig del Camp, que s'erigeixen en talaies privilegiades sobre el Baix Camp, encimbellades al capdamunt de la roca roja.

Iniciem l'excursió al poble de Vilanova d'Escornalbou, sortint pel carrer de la Font i, després de creuar el barranc de la Font de l'Arc, continuem en direcció sud a Mont-roig i la Muntanya de l'Areny. Quan arribem als seus peus, podem continuar recte pel planer camí dels carlins fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca.
Els més avesats a caminar i sense por a les alçades tenen l'opció d'enfilar-se a la dreta per un corriol, que després de passar per uns resalts de roca equipats amb cables, els permetrà arribar al capdamunt de la Muntanya de l'Areny. Aquí, els aires marins han esculpit formes màgiques a la roca de gres vermell, que prenen cos en la nostra imaginació, mentre gaudim de les imponents vistes sobre la plana abocada a la mar Mediterrània.

Després de travessar una llisera de roca, voregem la muntanya pel vessant marítim, fins arribar a les escaletes del Diable, que ens permeten arribar a l'encimbellada ermita de Sant Ramon.
Baixarem fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca, de la que tingueren cura durant 4 segles els frares d'Escornalbou, i seguirem avall, pels amplis revolts empedrats, fins trobar el camí dels carlins, que ens tornarà a Vilanova d'Escornalbou.

Distància total: 5 km

Fes la teva valoració:

Usuari:
Contrasenya:

Per enviar una valoració cal que informis el teu nom d'accés i contrasenya. Si no disposes del codi d'identificació, pots obtenir-lo amb l'opció Demana Usuari.